Thursday, November 19, 2009

Teringat zaman kecik-kecik dulu

Semalam, kawan dari sekolah tadika sampai la sekarang, uji, call. Mengantuk katenye. Aku pulak kt ofis, kalo ada orang call, nak-nak pulak bestest friend kan, of course la suka. Cuba kalo orang call pasal keje ke, mesti malas je nak jawab, hehehe..So apelagi, kami berdua bercerita la panjang lebar, dari kisah kawan2 sampai la ke kisah pampers anak. Uji bagitau, ada skoolmate mase sekolah rendah dulu nak kawen, sarah nama dia. Tahniah sarah. Bila ingat kisah-kisah sekolah rendah, uji cerita dia penah kena tampar ngan sarah. Wahh yeke? Tapi si sarah ni memang dulu brutal sikit. N dulu, dia la antara yang tinggi kt kelas tu. Tp time assembly dia x penah join la kan, prefect la katakan..

Ni aku nak share sikit cerita pasal kenangan aku ngan sarah. Dulu aku rapat ke ngan dia ekk? Ermm kira rapat la, aku penah nak mandi rumah dia okeyy...Tak ingat sangat, tp time tu sekolah rendah, baru balik sekolah agama time tu. Sarah ajak (ke kitorang yang nk pegi??) ke rumah dia, dia kate bilik air dia besar. Yela, time tu sarah je yang duduk umah 2 tingkat, kami-kami duduk umah setingkat je. So kami excited nak pegi umah dia. Seingat aku 4 orang; aku, syidah, sarah ngan sorang lagi. Rasenya adah atau asmah, x ingat. Yang syidah tu bukan sekolah kami, tp dia duk dekat2 ngan umah aku kt BTR dulu...

Maka kami pun pegi la umah dia, dgn baju sekolah agama lagi la tak silap. Dah bukan baju bagai a.k.a fully naked (18sx), dah sumbat kitorang berempat dlm bilik air, dah excited dah nak start mandi. Baru nak mandi tu,baru terperasan, kami terkunci dlm bilik air kaauu...!!!puas la kitorang ketuk ketuk bilik tu, tak terbukak jugak. Lagipun baru darjah bape time tu, bukan kuat sgt. Sarah pulak parents keje, abang2 dia sume tak balik sekolah lagi, so kitorang je la. Ha nak tau ape kami buat? Kitorang pecahkan pintu bilik air tu, cungkil2 ngan pe la yang ada. Hah, terkopak pintu sampai berlubang, muat-muat je untuk kitorang keluar....

Time tu, mak aiih takutnye...sebab dah rosakkan harta bende orang. Mak ayah sarah pulak kaya, ala mesti mak dia marah. Tak sempat pun kitorang mandi, pakai2 baju, terus balik. Pucat jugak nak balik mase tu. Tapi fikir jugak, mesti sarah kena marah ngan parents dia..Tak lama lepas tu, sarah cakap ayah dia suruh bayar sorang singgit. Aku pun bayar la singgit kt dia, pakai duit blanje sekolah. Syidah tak bayar la rasenye (syidah macam xde duit sangat time tu). Ingat lagi sarah cakap, dia tak suke syidah sebab syidah tak bayar singgit, hahaah...

Aduhh, teringat balik, terbahak-bahak dengan uji semalam.. Tapi aku ingat aku geng jugak la ngan si sarah ni, haahh ye ye aku rapat, kitorang sama-sama pandu puteri. Sama-sama kena ejek budak tadika, sbb pandu puteri kan pakai skirt coklat tu. Pastu sama-sama pegi camping kt hulu langat, kitorang main buai pakai baju kurung, pastu kena ejek jugak... "ape la pegi camping pakai baju kurung...". Kelakar kelakar...

Sampai darjah 6 jela. Sekolah menengah, dia msuk st. mary, aku pulak ke pahang nuu...

Syok jugak recall cite-cite lame ni, entah sarah ingat ke tidakk.. Kalo betul dia kawen, tahniah la kt dia, dah la cun, sambung PHD lagi, dah abes agaknye...

Ok nanti cerita pasal kawan lain pulak

1 comment:

  1. sarah kawen 1 jan 2010...kad dkt fb ye...dia ckp pm dia utk personal invitation..

    ReplyDelete