Tuesday, November 10, 2009

Sukenye lagu nie...


Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti

Andaikan kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Ku ingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu

Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun


Agaknye komposer malaysia dah tau kot yang listeners muda suka lagu yang lirik nya straight forward n melodi pun simple. Bukan macam dolu-dolu liriknya aduyaii...tangkap leleh la kunun. Sedap jugak suara aril ni, menyesal pulak tak follow AF yang ntah keberapa tu.

1 comment:

  1. suara aril mmg sedap husky2 sikit.

    aku taktau lagu ni cmne tp aku suka lirik dia, mmg mudah nk faham & sgt melekat di hati.

    tp aku still suka jgk lagu era 80an yg sgt madah berhelah sbb aku nak ketawa kuat2 bila dgr lagu2 tu (sila dgr carta sinar, baru faham maksud aku).

    tp aku suka jgk dengan lagu2 puitis (tp melodi kena sedap) sbb bahasa puitis itu indah. br lah nmpk ketokohan penulis lirik yang ber'ilmu'.

    cth lagu puitis tp melodi sedap: lagu2 dlm album elyana.

    ReplyDelete