Wednesday, August 4, 2010

Sapenah's Wedding

First of all, aku mintak maaf sebab lambat post entry pasal perkahwinan sapenah. Sapenah ni kawan aku time kt cheras dulu. Very low profile orang nye, sopan santun lemah lembut hati mulia, memang same la dgn aku. Kawan la katekan, hehehe…dia ni low profile, sampai aku ingatkan dia ni background same dgn aku je…walhal nye, dulu ayah dia manager kt petronas okeyyy…n mak dia pulak ex-stewardess okeyyyy….

Ok mari cerita background sapenah dulu. Dia ni classmate aku dari form 4 sampai form 5. Lepas tu same-same join kelas PPS (Pusat Persediaan Sains) Kolej Nadi kt Kg Baru…Time sekolah dulu kitorang kira baik la, aku-hana-sue-akmar-ayu-sapenah, sbb itu je yang budak melayu perempuan kan, yang lain sume Chinese. Classmate aku dulu bape kerat je melayu, ada la dalam 11 orang, so of course la kami close kan. Tp time kolej nadi aku dgn sapenah tak rapat sangat…seat dia nuunnn kt depan, seat aku pulak jauh kt belakang…Bukan sebab kitorang gaduh ke, tp sebab dia rendah, dan aku tinggi, hekhekhek…tak tinggi mane pun tapi lagi tinggi dari sapenah la, so kena la duduk belakang kan.

So aritu bile dapat invitation dari sapenah, aku sangat excited. First sebab dia nak kawen, aku tumpang gembira. Second aku fikir mesti ramai kawan2 yang datang ni, so mesti dapat gossip-gossip. Tapi yang attend cuma aku n sue aje, yang lain semua ada hal. Uji dah nak bersalin time tu, hana pulak ada job, dan akmar pun ada majlis lain, sedara dia kawen ke tunang ntah..So aku dgn sue jela, aku datang sorang, sbb Sambrin kt miri, n baby yusuf aku tinggalkan la dengan mak aku. Sue datang dgn che mat dengan baby ariana. Darius (anak sue yang sulung) dah bujang, so dia pergi merempit dengan pakcik dia (darius 3 tahun).

Bile paluan kompang, setelah lama x jumpe sapenah, tengok dia berseri2 dengan sang suami, aku pulak yang excited lebih….sapenah sangat cantik dengan kulit dia yang mulus itu.. Sempat ambik gambar sekeping dua buat kenangan, yela majlis kat dewan kan, karang duduk kt table lama2 orang lain x dapat nk makan pulak..So kronology aku dgn sue simple je: Sampai- Makan- Abis Makan- Ambik gambar- Balik. Sekian…hihihi rase macam kantoi pulak yang niat utama pergi majlis kawen adalah sbb nak makan lauk kenduri…

Aku doakan sapenah berbahagia di samping suami, n harap2 sapenah pun doakan kebahagiaan kami sefamili…

Ok masa untuk tengok gambar. Zaass..Tapi memandangkan aku dah gemuk, so aku xde la excited sgt nak bergambar. Kalau dulu, pantang nampak camera, mesti aku terpacul je depan camera, sambil posing maut. Sekarang??Sudah out maaa....









Wahhh, memang bulat rupenye aku...huwaa....

1 comment:

  1. hihi...eh ada nama aku...
    time sapenah kawen ni..kezen aku pon kawen..
    tak dpt p yg sapenah punya..

    ReplyDelete