Thursday, October 8, 2009

Majlis Hari Raya


Wahh, kenyang semalam tak habis lagi rase nye ( acecececeh tipu betul, pagi tadi bangun tidor rase lapar gile, sampai ofis terus singgah canteen beli nasi goreng)

Aku bgtau semalam kan, company aku buat majlis hari raya. Sempat jugak la kami snappy2 gambar-gambar kat stadium tu. Hehehehe sbnrnya, bukan aku yang amik gambar, aku pass camera kt Sambrin suh amik gambar byak2, yela aku time tu dh overload, banyak sangat makan. Tapi kami tak pakai baju raya la, dr ofis straight pegi ke majlis tu, so xde nak tukar baju nye, just proudly pakai our blue uniforms, chewah padahal I know sume x suka pakai baju tu especially ladies sbb Nampak gemuk. But in my case, I suke tau my uniforms sbb boleh cover excess fat I ni, muahahahahaha. Ape ko merepek ni ina???!!!...

Majlis start pukul 4.30, so habis je keje, bergegas kami ke stadium PG, sbb kalo lambat mesti kena Q nak ambik food. FYI, company aku ada lebih kurang 2000 permanent plus contract staff. Kalu termasuk sub-con, sehari dalam 5000 staff sekali dgn workers masuk gate tpt ni. Ha bayangkan, ramai kan?? Tapi majlis semalam workers tak dijemput, permanent ngan contract staff je. Sebab tu kitorang rushing, walau hakikat sebenar kami mmg dah lapar. Masuk je main entrance, kami disambut dek 2 wanita yang very the vogue dengan baju raya sekali. Baru la terasa diri ni very the comot pakai uniforms je. Ahh lantak la, orang corporate mesti la lain dengan orang operation kan?? Lepas tu, kami pun start la terjah makanan2 yang ada kt situ.

Menu semalam? Fuhh banyak gile…yang paling mendapat sambutan of course la kambing golek, sup tulang merah ngan sate. Yang lain, ada nasi beriani, mee rebus, laksa johor, murtabak, lemak + rendang,n kueh-mueh. Air pulak ada cendol, teh tarik ngan banyak lagi air cincau, asamboi, abc etc…Yang sup tulang merah memang aku terjah dulu sbb itu mak kawan aku yang masak, sangaaattt sedap!!. Lepas tu aku makan kambing golek, sate dan teh tarik. Yang lain just jamah je, sbb sume tu common je..Tapi jamah-jamah pun abis la semangkuk mee rebus tu.. Gambar-gambar food tak sempat la nak snap, sebab time tu makan mmg lupe ngan snap.

Nasib baik mak datang awal nyah…sape yang lambat tu, ambik food kesian kena beratur dulu, termasuk la aku (sbb aku amik kambing golek 2 kali, first time tak ramai lagi, 2nd time waaahhh, panjang gile line, tp Q jugak la). Memang meriah la, walaupun x kenal sangat budak2 deparment lain (yes, i.m nobody here), kenal budak satu ofis je. Yang kenal pun buat-buat tak kenal (hahh sape tu??)


Posing dulu before makan, penuh kan meja kami?? Yang bersongkok tu committee, kena uruskan majlis. Tapi end up jadi waiter untuk table kami saje, so mintak je ape nnt dia pi ambikkan. So sweet....



Ida bukan tengah nak senyum sangat tu, dia nk keluarkan kambing kt celah gigi dia. N bond pun kenyang perut, senang hati...Tengokla kat belakang tu, ramai kan? Memang meriah, walaupun aku jez berkomunikasi ngan orang satu table je. Sejak bila aku sombong ni?


Dah lepas makan, clear meja, tinggal air je. Purata sorang minum 3 gelas air, hohoh. Sume muka kenyang perut senang hati except arip (right) sebab dia baru nk start makan. tula sape suh lambat


Nak dekat pukul 6, kami pun berangkat pulang, baru la teringat anak kt umah orang tu, hehehe. Sampai umah, susah hatiku babysitter kata yusuf asik menangis lagi. Agak-agak kenapa ye? Perut ok, kentut ok, berak pun ok..So pagi tadi dh siap pesan kt yusuf suh jadi good boy kt umah orang, tak tau la camane performance dia arini…

2 comments:

  1. ina ko dah potong rambut ek? bukan ke masa hari raya tu pjg? aku tau.. ko bkn blh berambut pjg lama2. rimas! aku tgk pn rimas. eh2 xdelah.. :)

    ReplyDelete
  2. ha, ko mmg mengenali aku!!mmg rimas tau, ni skrg lega sikit...

    ReplyDelete