Friday, October 8, 2010

Sepilok Rehabilitation Centre

Hari terakhir kami kat Sandakan, before terbang balik Semenanjung, kami sefamily (memang semua ah, dari pak mertua sampai la ke anak sedara...) singgah ke Sepilok. Ramai yang tau Sepilok ni some kind of pusat untuk manjaga orang utan, to ensure spesis orang utan ni tak pupus... something like that la, aku pun main belasah je...

Atuk bersama cucu favourite (aku yang declare yusuf ni cucu favourite, sang atuk macam biase je sebenarnye...)


Nak berjalan masuk ke dalam, kat sini tenang je, n redup, sebab banyak pokok kan. Tapi tak windy pun, so very la the hot...

Standby mode: Sambil menunggu orang utan keluar, harus la posing kan. Bersama biras, isteri abang ipar yang sulung.

Standby mode Part 2: Masih menunggu..


Hah tu dia, dah datang dah. Lepas sekor, sekor datang ke podium tu, menunggu food untuk diorang.

Pastu siap posing lagi, dia tau kan ramai tengah tengok aksi-aksi dia..


Close-up sikit, tapi dia tak face camera la. Eh takla, aku yang takut sebenarnye nak pi depan dia, mane tau nnt dia melompat ke, naya aku..

Memang dah lama aku nak masuk Sepilok ni, first trip to Sandakan last 2 years tu tak berkesempatan datang sini, so this time memang seronok la. Ala-ala dream come true gitu...

No comments:

Post a Comment