Thursday, October 14, 2010

Reunion


Percaya tak kalau aku cakap, geng-geng aku kat UiTM dulu kan, almost semua sama company dengan aku? Unbelieveable, but believe it!! Betul ni aku tak tipu korang..

Dulu masa study years kt UiTM SA, ada la click yang memang satu geng, memang kategori BFF la. During diploma (2000-2003), satu geng aku ada 4 orang. Aku, siti, leen n suraya. awal-awal semester kureeng la rapat sikit, takat classmate je, tapi dah nak dekat-dekat habis diploma, ha time tu kitorang close la jugak. Close sebab selalu tiru assignment siti ke? Hahaha itu ye jugak la, tapi itu bukan la the only sebab aku close dengan siti tau, jangan salah sangka plak..Hah nak cite jap, dulu mula-mula register diploma, course aku ada 18 kelas tau, dari E1 sampai la E18. Memandangkan nama aku pangkal huruf S, so memang aku kat kelas E18 la (tak silap aku E18 start student dengan pangkal huruf O-Z kot...). Time tu la kenal siti, leen n suraya, kiranya itulah sejarah perkenalan aku dengan dorang semua. Tapi time tu aku kat Shah alam memang during weekdays aje. Weekend aku cabut balik rumah, time tu duduk BTR lagi...

Masuk final year je, baru betul-betul close. Aku dengan suraya ada scooter (ohh dulu aku dikenali sebagai ena skut ye..), so memang berempat jela merempit kat SA, makan ABC coklat, makan nasik lemak, n pergi kompleks PKNS & PAS (that time tak ada SACC lagi..)..Final year jugak baru close jugak dengan ina ali & tinie (sebab sama ambik major instrumentation), dan ehan (sebab kawan siti, dorang sama-sama asal from johor)..Yang major instrument berapa kerat je kan, so memang agak close la kami. Tapi time tu dengan ehan tak la close sangat, sebab dia ambik major electronics..

2003-2006, kami sambung degree, tapi time degree ni kitorang tak sama kelas. Degree ni aku banyak ketinggalan, berbanding siti yang excellent. Tapi kami still rapat la, walaupun bukan classmate kan. And ehan pun aku dah start close time ni, sebab selalu main netball sama-sama (ohh ehan sangat la terror shoot, asal shoot je mesti gol). Kitorang pun main netball bukan selalu, join kalau ada pertandingan je...

Tapi camane pulak boleh sama tempat keje ni??? Ha ni nak cerita...

Lepas graduate, kitorang semua start job-hunting la beramai-ramai. Lepas 2 bulan, aku dapat sms dari siti, dia kata dia dah dapat kerja kt mmhe, dia dengan ina ali. Aku pun ape lagi, terus call siti, tanya dia camane dia boleh dapat. Siti pun advice aku suruh apply kt company ni, sebab time tu memang company aku ni tengah banyak vacant, n yang paling penting, fresh graduate memang diterima. So aku pun ape lagi, terus apply la...lepas dipanggil interview, alhamdulillah aku diterima bekerja...Itu yang aku dari KL berhijrah ke Pasir Gudang ni...Orang lain berhijrah ke bandar, aku pulak terbalik, dari bandar ke gudang, hehehe..diam tak diam dah 4 tahun aku kat sini...

Tak lama lepas tu, bond, tinie, ehan pun join the club...Yang paling recent, suraya pun join the club jugak. Please note ye kami tak amalkan cronisme kat sini, yela aku, siti n ina ali takat engineer cabuk aje, bukan boleh recommend kawan2 pun join company ni. Memang ikut procedure, apply kat HR, n tunggu dipanggil interview...

Gitu la gamaknye...kisah kami, yang dari SA ke PG..

Raya baru-baru ni, masa attend jemputan open-house @ house-warming party kat umah ehan, kebetulan kitorang datang saing-saing (sebenarnye mmg plan datang saing..), so terasa macam reunion pulak. Walaupun kami ni satu company, tapi department lain-lain, so memang jarang jumpe la..Siap bawak junior masing-masing la, ina ali dengan luqman, aku of course dgn yusuf, n siti pulak dgn feesya..

Entry ni ditujukan special untuk ehan sebenarnye, next week ehan mungkin bertolak ke dubai atas urusan kerja selama 3 bulan (Oh ehan i envy u..). Terpaksa la meninggalkan suami n kawan-kawan demi tugas. Tapi mungkin dengan kehebatan dan kepesatan dubai tu, kurang la sikit sunyi ehan kat sana...So ann, kalau sepi-sepi tu baca la entry ini ok!!

Special untuk ehan jugak, sebaaabbbb.....nanti ehan takla lupe nak kasi souvenir from Dubai with love......!!!!!Yeayyyyy...................

Dari kiri: Ina ali, ehan, Ina Skut, Siti n Suraya..Yang berdukung dari kiri: Luqman, Yusuf n Feesya..

Yang berdukung dah taknak pandang camera. Konon-konon taknak expose sangat..

Rindu dekat Leen, yang mengajar kat Perak, tapi stay kat KL sekarang. Bile la nak jumpe agaknye??Insya-Allah, ada rezeki kite jumpe ye leen..

No comments:

Post a Comment