Monday, September 7, 2009

Kenapa masih tak berubah???

Ini la problem utama aku, kalu dah buat satu azam tu, bukan nak kuat semangat, jadik kan azam tu satu kenyataan. Ini tidak, hanget-hanget taik ayam je...Nak dengar cerita???

Semalam, aku, abang no. 3 (balang) dan adik bongsu pegi la alamanda, putrajaya. Mula2 plan nak pegi sogo, sebab terliur benar nk shopping kt sogo, lame giler tak pegi sane. Tapi bile ayah dah sound "kalau selangor cuti, KL gerenti jammed", so tak jadi la ke KL, kami pegi putrajaya je..Betul jugak, dalam paper arini ada gambar jalan jammed kl KL.

Jammed nye...

Before pegi tu, dah siap dah list barang yang nak dibeli. N barang aku dah bukan priority dah, sume concentrate barang baby yusuf je (konon...). Ok aku list down eyh ape yang aku planned nak beli semalam..

1. Baju baby yusuf dalam 2 helai
2. Thermos
3. Bekas nak letak susu tepung (nk nak beraya xyah la bwk susu banyak2, letak dlm bekas tu je)
4. Breastpad (utk aku)
5. T-shirt raya sambrin 1 helai
6. T-shirt raya adik bongsu 1 helai

Tapi hampeh, dah la ada yg tak beli barang dlm list tu, ni ada tambah lagi..n list tu ada la alter sikit, hehehe..

1. Baju baby yusuf dalam 2 helai - bought!
2. T-shirt raya adik bongsu 2 helai
3. Baju aku 4 helai!!!

Oh no!! mane pegi nye "barang aku dah bukan priority dah, sume concentrate barang baby yusuf je.."? Thermos ntah ke mana, bekas susu ke mana...Dah la tu, dalam kereta otw nak balik rumah baru la terfikir, ehh aku ni seluar sume dah tak muat, kena beli seluar la pulak??Aduhh, aku ni mcm ni la, dh take action, baru la nak berfikir...Cepat sangat terpengaruh ngan sale kat luar tu. Nasib baik baju2 aku tu tak mahal, dalam 29.90 - 49.90 je harga, dengan 10% ngan 30% less...

Sekarang tgah tunggu sambrin balik weekend ni, nk pegi lagi mane2 shopping mall (yg dekat2 je), nk cari barang2 yang betul2 important. Rase nye face mask yang aku pakai tu, x yah la letak kt mulut ngan hidung, pakai kt mata kan...lalu je mane2 outlet yang best, tutup mata terus, jalan suruh je sambrin pimpin, ok tak?

Malam tadi, before tidur, letak tangan kt dahi sambil pandang ceiling, tiba2 teringat alamak duit kuih yang order kt kakak ipar tak bayar lagi, tukar duit raye kt abang sulung (dia keje bank) tak kasi lagi...mati la suami ku yang tersayang (abg please read this...) marah. Mati gue...

2 comments:

  1. ahahhaha..tersengih2 aku baca n3 ko ni..klkr2..
    bile aku kaitkan ayt ko ni..
    "barang aku dah bukan priority dah, sume concentrate barang baby yusuf je.." dgn situasi sbnr yg berlaku..hahhaha..mmg rs nk tergelak..mula2 bc n3 ko ni..kagum jap..wah..ina btl2 dh jd mummy..tp lps tu..hahaha..lum sepenuhnya..=)..agk2 aku plk cane la nt..silap2..kite sm je..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha...dramatik la ayat ko ni ena..tp mmg rr skrg ni everytime g shopping complex mesti ade je brg baby yg nk dbeli..pdhal xde dlm list pon. skrg ni pon kalau jln aku still pakai bj n sluar maternity dulu..bj2 n jeans lame dh xmuat beb.cemaner ni nk kurus????!!!!!waaarrrghhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete