Wednesday, September 16, 2009

Yeayy nak rayee...

Baby yusuf tengah mamai


Mamai Part 2

Dua tiga hari ni, lepas tidurkan baby yusuf, aku ada la buat 3 jenis kuih raye. Mula-mula tu mak aku taknak buat kuih langsung, nak beli je. Tapi kuih tart mak aku memang special, tak dapat kat mane2. Aku pakse jugak mak aku, ajak buat kuih tart. Kuih tart aku memang tak terror, so tugas aku just letak kan jem atas kuih je. Tapi lagi dua jenis kuih, kuih cornflakes ngan choc chips, mak memang pandai nyah....



This year 3 jenis kuih je la yang dibuat, yang lain sume beli. Takpela, janji raye ni tetap meriah macam dulu. Baju pun dah siap, walaupun bukan color pilihan...Baby yusuf pun aku tak belikan baju, just pakai je baju yang kawan-kawan kasi mase dia lahir dulu. Yela, semalam tgk kat midvalley, baju infant pun besar untuk baby yusuf, so rase rugi je kalu beli..Nanti tunggu la dia besar sikit, baju mommy ajar melaram okeyy...

Ok nak promote sikit. Penah dengar public mutual? Mai la join kawan2, biar duit tu beranak je kt dalam tu. Aku x pandai sangat la, ayah aku explain pun aku still tak berape nak tangkap. Tapi lebih kurang macam ni la:- Kite masukkan duit, minimum rm1000 dalam public mutual, kite laburkan. Nnt hujumg tahun, maybe harga seunit tu naik, so ada la untung sikit...Nnt beli-bilw ada duit lebih sikit, nak tambah pelaburan pun boleh...Jom ramai-ramai masuk. Aku rase ramai yang dah join, aku je yang ketiinggalan zaman. Dah ada anak ni barula fikir future. Kalu dulu, dapat gaji je, abieess....



2 comments:

  1. first: oho.. comelnya yusuf skg. udah makin tembam. tp acik uji x nmpkla muka yusuf. ghupe melayu ke bumiputera sabah? ehek.. kalo mati cepet tu konfemlah. haha..

    2nd: na, kwn aku join public mutual tp rugi beb. farizal pn join gak pun rugi. baru2 ni dia dh stop & dh kuarkan duit (pakcik kayo skjp). tp xpela, mgkn lain org lain rezeki. hrp2 ko tak rugila. apepun, slmt melabur dgn betul & bhemah. btl tu.. skg kena fikir future. nsb baik ko beranak yusuf awal kan. kalo x, mesti enjoyyyy je lg nih. hehe..

    *psst.. slmt hr raya maaf zahir & batin. ry jemput ke jln kebun ye.

    ReplyDelete
  2. ena!baby yusof dh berat baper skrg?die dh kene injection utk 2 bulan tu blom?

    ReplyDelete