Tuesday, August 18, 2009

ADAM

Aku mengaku, aku memang tak suke tengok drama tv melayu. Memang tak gemar la, sebab cerita drama ni stereotype..Antara scene stereotype adalah seperti:

1. Kalau parents nya businessman, nnt mesti ada adik beradik rebut harta kalau mak bapak dorg meninggal, pastu sang emak akan backing salah sorang anak tu.

2. Pastu kalau bercinta, salah sorang dari couple tu akan sakit la, family tak restu la..

3. Banyak lagi sebab tapi lupe la....

Tapi, tapi...

Sejak aku duduk kat rumah ni, suami pun jauh, anak pun selalu tdur, so banyak la masa aku tengok tv cerita2 melayu. Aku akui, aku yang outdated. Sekarang cerita melayu bukan macam dolu-dolu. Sekarang dah banyak cerita yang berkualiti, yang banyak bagi pengajaran. Ttg orang berubah dari jahat, pastu jadi baik. Cerita melayu yang lalu ( 5-10 thn lepas la) ada jugak kesah orang from jahat, jadi baik. Tapi olahan cerita sekarang lagi bagus, lagi berkesan..Contoh cerita nurkasih (Jumaat, 10 pm, TV3), camane si adam tu mula2 jahat, tak la jahat tapi nakal la..Tapi sekarang dia dah berubah, dah jadik a better person...

Aku tipu!! Aku tipu...sebenarnye ada remy ishak, sbb tu aku tengok cerita tu....hahahahahahahahaah



Eii tak sabar nye nak tunggu hari jumaat....

No comments:

Post a Comment