Sunday, September 5, 2010

Ramainyeerr!!!

Semalam aku dan sang suami bershopping kat Sogo. Mak aihh, ramai giler!! Aku sampai kat depan pintu Sogo tu pukul 9:30 am, so ingatkan tak ramai orang lagi. Tapi sangkaan aku meleset!! Punye la ramai orang dah menunggu dekat depan entrance Sogo tu. Rupa-rupanya ramai jugak yang macam aku jugak, last minute shopping....

Antara barang yang aku beli:- Baju baby yusuf dalam 2 pasang, baju sambrin sehelai, table cloth (mak kirim), blaus aku sehelai and kuih punye canister. Jadik la, baby yusuf la raye sakan, 2 pasang baju mommy belikan.. Sambrin biasela, taknak baju baru, membazir dia kata...Aku? Ingat nak beli banyak helai tp tension dengan bentuk badan sendiri, so playsafe just beli baju yang very keibuan, ahaks...

We're waiting...

Still waiting...

Hmmm bile nak buka Sogo nie??

Dari Sogo, kami berjalan pulak ke Jalan TAR and Wisma Yakin, nak cari baju melayu untuk sambrin and adik bongsu. Nak melintas pun ramai orang. Tapi kt Jln TAR aku dah tak snap gambar dah, penat la katakan...Nak cepat-cepat beli, n cepat-cepat balik.

Barang yang disambar kt Jln TAR & Wisma Yakin:- Baju melayu 4 pasang (Sambrin, Adik Bongsu, daddy cool dan pak mertua), baju kurung 1 psg untuk mak mertua, selendang (Kak Ani officemate kirim, kt Pasir Gudang x jumpe colour yang didambakan), songkok n samping baby yusuf.

Nak melintas ke Jln. TAR.

Kesian kat Polis Trafik, sedaya-upaya menjaga traffic tapi ramai tak endahkan beliau. Patutnye time ni kereta yang jalan, tp manusia-manusia ni selamba je melintas..

Sambrin tengah good-mood la skrg, nak balik kampung beraya la katakan...This year kami balik Sandakan, Sabah baa kampung sambrin. Huhuhu, ni first time aku n baby yusuf beraya di perantauan. Selalu tu raye kt KL/ PA je. Tak dapat la pegi open house menteri-menteri kt PWTC thn nie..

2 comments:

  1. wow shopping ry smpt snappy2 nih. bakal blogger tegar psni. hehe.. slmt hr ry & slmt beraya di sabah ba..

    maaf zahir & batin!

    ReplyDelete
  2. Sharing is caring uji, tu yang sumer nak cerita tu... Selamat hr raya

    ReplyDelete